האם התרגלנו לדבר בקלישאות???

נדמה לי שלפעמים אנחנו יורים לאוויר משפטים שנשמעים לנו טוב כי התרגלנו להשמיע או לשמוע אותם…

ההגדרה של קלישאה היא: “אמירה שחוקה וריקה מתוכן”

ואיך זה קשור לקריירה וחיפוש עבודה??

לאחרונה אני כל הזמן שומעת את החיפוש אחר המועמד או המנהל שהוא תמיד אותו הדבר.
כולם רוצים לגייס מנהלים עם אותו פרופיל,אותן תכונות.

האמנם???

שיהיה כריזמתי עם המון תשוקה,יצירתיות,יוזמה וכמובן גם מוטיבציה,
אהה וגם שיהיה לו דרייב!!!!
נו…את יודעת הניצוץ הזה…

כשאנחנו מדברים באופן הווייתי,ניתן להבין או לפרש זאת בכל מיני מובנים.

יש כריזמה שקטה,
כריזמה סוחפת,כריזמה ממגנטת,כריזמה שווקית,היתולית,אינטליגנטית,חברתית….
ולכן חשוב שנדייק ונתרגם את ההוויה למשהו התנהגותי.

אתמול שוחחתי עם מנכ”ל שאמר לי שהוא מחפש מנהל מאוד יצירתי.
שמעתי את המילה “יצירתיות” אינספור פעמים.
ואז הסתקרנתי ושאלתי:
תגיד,נשמע שיצירתיות היא תכונה שמאוד חשובה לך.
נכון,הוא ענה לי בהתלהבות.
תן לי דוגמא ,ביקשתי ממנו לאופן שבו אתה מנכיח יצירתיות בתפקיד שלך. איך זה נראה ביומיום?
האם לדעתך,אתה נתפס כמנהל יצירתי בעיני העובדים שלך?
לתדהמתי הוא נעצר ולא ממש היתה לו תשובה.
אז מה זו יצירתיות בשבילך??
איך תגלה יצירתיות במועמד שתראיין?
אם אתה לא יודע,איך אני אדע????

לפעמים אנחנו מדברים בססמאות ואז זה מאוד מבלבל,מלחיץ ולא מאפשר התקדמות.

אז כשמבקשים ממך להיות יותר יצירתי,כריזמתי,סוחף,מהמם….אפשר להמשיך ולחקור עד שנדע במדויק את הגוון או הפירוש הייחודי לכל מילה כך שנוכל למצוא אותה נוכחת בתוכנו.
בואו נשאל שאלות המשך ,כאלה שיאפשרו לנו להבין את עצמנו טוב יותר ויאפשרו לנו לעשות צעד אחד קדימה.