תגידי, איך את מראיינת מנהלי מכירות?
הם אלופים ב”למכור” את עצמם.
כן, אני עונה, הכי מאתגר לראיין אותם.
כולם עומדים ביעדים, כולם בטוחים שיכפילו את המכירות בחברה ולכולם יש קשרים וnetworking מטורף!!
איך מקלפים את הקליפה ומאבחנים את מה שמסתתר מאחורי החזות המכירתית??

לפעמים הנטייה שלנו היא לקצר תהליכים.
לא נעים לחקור, לחפור לשאול יותר מידי שאלות.
יחד עם זאת התשובות הכי משמעותיות הן דווקא אלה שמגיעות מהחקירה עצמה.

למשל…
כשמראיינים מנהל פרויקט:
1️⃣מה אתה יכול לספר לי על הפרויקט?
מתראיין: הפרויקט היה מוצלח, עלה בזמן לאוויר, עמדתי בתקציב ובלוחות הזמנים.
יש מראיינים שמסתפקים בתשובה הזו.
ממליצה להמשיך ולשאול:
מה איפשר לך להצליח? ואז מה עוד? ולבסוף אתה יכול לחשוב על עוד משהו??
פה,בפעם השלישית יקרה משהו מפתיע.מבטיחה לכם.

2️⃣תכינו סיטואציות מוכרות ומאתגרות מההתנהלות השוטפת בחברה ותבדקו איך היה מתנהל שם.
תנסו לבקש דוגמא נוספת להתנהלות מורכבת שפגש ואיך היתה ההתמודדות שלו. מעניין יהיה להשוות.

3️⃣הגדרת תפקיד ברורה ‼️
לא מעט פעמים נתבקשתי למצוא מועמדים לתפקיד שלא ממש היה לו פרופיל כתוב ומסודר.
היו כבר לפניו מנהלי פרויקט וכולם יודעים מה זה מנהל פרויקט.
אז לא…..
כל מנהל והתובנות שלו על ניהול פרויקט.
הגדרת התפקיד מאפשרת גם יכולת טובה ונכונה יותר לראיין.
בהצלחה.