כישורי המועמד צריכים לשלב בין טכנולוגיה לניהול על מנת שיוכל לגשר בין העולם הטכנולוגי לעולם העסקי. התפקיד משלב בין יזמות לטכנולוגיה, המועמד חייב להיות שחקן צוות, בעל חשיבה חדשנית, מנהיג, בעל יכולות בינאישיות גבוהות ועם נכונות לעבודה בסביבה דינאמית, ובדינאמיקת עבודה גבוהה, בתנאי לחץ וריבוי משימות. חלק בלתי נפרד מהתפקיד הוא היכולת להתמודד עם האתגרים היומיומיים, אך במקביל גם לחשוב קדימה כדי להוביל להצלחות בעתיד. על המועמד להיות איש חזון ובעל ראיה עתידית וחדשנית, שידע ליעל את המערך הטכנולוגי בארגון, לזהות טכנולוגיות חדשות הנדרשות לארגון ובמקביל להיות מיומן בניהול השוטף של האנשים והטכנולוגיות בתחום אחריותו.
חשיבה יצירתית וראייה עסקית – התפקיד דורש להיות בעל יצירתיות והבנה ארגונית ותהליכית מעמיקה, במטרה ליצור מינוף עסקי לארגון, באמצעות הצעת פתרונות טכנולוגיים שיתמכו באסטרטגיה העסקית ויתרמו לצמיחה העסקית שלו. החשיבה היצירתית מתבטאת ביכולת להתאים בין התשתית הטכנית לזו העסקית, באמצעות מציאת פתרונות טכנולוגיים חדשניים
היכרות עם טכנולוגיות – תפקיד המנמ"ר מגוון מאוד הן במישור האסטרטגי, הן במישור העסקי והן במישור האנושי, אבל מעל הכל מדובר בתפקיד טכני מאתגר, כיוון שהטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן, ויש להציג בפני הארגון תשתיות ויישומים טכנולוגיים חדשים התואמים למטרותיו. לפיכך התפקיד דורש התמצאות וחשיפה למגמות וכיוונים טכנולוגיים בארץ ובעולם והיכרות עם מערכות ומוצרים בעולמות הטכנולוגיה, מערכות מידע, דאטה, אנליטיקה ודיגיטל
יכולת ניהול – התפקיד דורש התממשקות עם הרבה גורמים בתוך ומחוץ לארגון. נדרשת יכולת הנהגה, הנעה ותפעול, הן מול המנהלים והעובדים באגף והן מול ההנהלה, קולגות, ספקים ועובדים בכל הרמות. נדרשת יכולת לבצע אינטגרציה בין הרצונות השונים על מנת שיתקבל מוצר שישרת את הארגון בצורה הטובה ביותר. נדרשת יכולת לנהל מו"מ, לנהל דיונים, כל זאת תחת מצבי לחץ ועומס, בתקציב נתון
תודעת שירות גבוהה – נדרשת תודעת שירות גבוהה, צורך להיות קשוב לצרכי הלקוחות והעובדים. אופי התפקיד מחייב הבנה ארגונית-תהליכית ויכולת ניהול תקשורת עם כלל עובדי הארגון.
כישורים רצויים: